Skip to main content

Manualul VictronConnect

12. Blocarea setărilor

În această secțiune:

12.1. Introducere

„Blocarea setărilor” oferă celor care instalează posibilitatea de a bloca setările critice pentru a împiedica efectuarea de modificări accidentale sau inutile ale parametrilor de funcționare a sistemului. Această setare va spori stabilitatea sistemului și este de neprețuit pentru inginerii care gestionează sute de instalații.

Toate celelalte comenzi, precum setarea alarmelor de joasă tensiune, inițierea unei egalizări a bateriei, actualizarea firmware-ului și setarea limitelor de curent, rămân disponibile pentru proprietarii de sisteme și utilizatorii finali. Datele în timp real, datele istorice și analiza grafică rămân, de asemenea, accesibile.

În cazuri de urgență, utilizatorii finali pot accesa întotdeauna setările produsului blocat prin utilizarea funcției „Parola pierdută”.

Dacă un utilizator a eliminat o parolă, persoana care instalează sau OEM va primi o notificare atunci când se va reconecta la produs.

Vă rugăm, de asemenea, să vizionați videoclipul introductiv pentru această nouă funcție și să vedeți prezentarea aici.

12.2. Caracteristici

  • Blocarea setărilor produsului într-un singur pas

    • Blocarea setărilor critice pentru utilizatorii finali într-un singur pas simplu. Faceți clic pe „Lock product settings” (Blocați setările produsului) în fila Info a produsului și repetați pentru toate produsele în timpul instalării.

  • Manager de parole încorporat

    • În interiorul VictronConnect, conectați-vă la VRM pentru a stoca automat parolele în contul dumneavoastră VRM. Nu este nevoie să tastați parola de fiecare dată, iar parolele nu se pierd la pierderea telefonului.

  • Controalele zilnice și actualizările de firmware rămân accesibile

    • Utilizatorii finali cu sisteme blocate pot în continuare să își controleze și să își actualizeze produsul. Setările critice sunt blocate și devin doar pentru vizualizare pentru utilizatorii finali.

  • Deblocarea setărilor produsului

    • Setările produsului pot fi deblocate cu ajutorul parolei. La introdicerea parolei, setările vor deveni editabile pe dispozitivul și/sau contul VRM care a fost utilizat. Produsul rămâne blocat pentru alte dispozitive.

  • Setările complete rămân accesibile persoanei care efectuează instalarea

    • Parolele sunt salvate pe telefon și în contul VRM care a blocat produsele. Toate setările rămân editabile pe dispozitivul sau contul VRM care a fost utilizat pentru a aplica blocarea. Pentru ceilalți utilizatori, setările critice rămân doar pentru vizualizare.

  • Eliminarea blocării setărilor

    • Parola poate fi eliminată definitiv făcând clic pe „Remove lock” (Eliminați blocarea) (este necesară parola). Alternativ, faceți clic pe „Password lost” (Parolă pierdută) pentru a elimina blocarea prin intermediul codului PUK sau al unui cablu VE.Direct. Astfel, utilizatorii finali pot recăpăta controlul asupra instalației lor, dacă este necesar. Instalatorii vor putea vedea dacă parolele sunt eliminate/actualizate.

12.3. Produse acceptate

Următoarele produse sunt suportate în prezent:

  • BMV-712

  • SmartShunts (toate modelele)

  • MPPT-uri SmartSolar (toate modelele)

  • Multi RS (toate modelele)

  • MPPT RS (toate modelele)

Vă rugăm să rețineți că firmware-ul acestor produse va necesita cel mai probabil o actualizare. Pentru a face acest lucru, utilizați aplicația VictronConnect v6.00.

Produsele care vor primi în curând suport pentru funcția Settings Lock/Blocarea setărilor sunt:

  • Orion XS

  • Invertoare inteligente

  • Dongle inteligent VE.Direct

12.4. Instrucțiuni și explicații

12.4.1. Explicații despre blocare versus deblocare versus îndepărtare

  1. Blocarea setărilor produsului

    • Adaugă lacătul la produs.

  2. Deblocarea setărilor produsului

    • După introducerea parolei, setările pot fi editate. Dar lacătul rămâne în vigoare → setările rămân protejate.

    • O pictogramă de blocare în VictronConnect indică faptul că setările sunt protejate. Un lacăt închis înseamnă că nu aveți acces, în timp ce un lacăt deschis înseamnă că setările sunt protejate și că aveți acces.

  3. Eliminarea blocării setărilor

    • După înlăturarea blocării setărilor, setările sunt din nou accesibile. Elementele de blocare sunt îndepărtate.

12.4.2. Cum se blochează

Înainte de a începe, asigurați-vă că aplicația VictronConnect și firmware-ul produsului sunt actualizate.

Pasul 1 – Mergeți la funcția de blocare
  • Accesați fila „Product info” (Informații despre produs) a produsului Victron

  • Faceți clic pe „Add lock” (Adaugă blocare) pentru a începe să setați blocarea setărilor produsului

VictronConnect_Settings_Lock_Prodcut_Info.png

Pasul 2 – Alegeți parola

Când faceți clic pe „Generate” (Generare), VictronConnect vă va sugera o parolă aleatorie. Alternativ, puteți introduce propriul cod.

Sfat:

  • Puteți utiliza butonul de copiere pentru a copia parola și a o utiliza pentru alte produse Victron din același sistem pe care ați putea dori să le blocați cu aceeași parolă.

  • Nu utilizați aceeași parolă pentru toate instalațiile.

  • Parola este salvată automat pe telefon și în contul dvs. de utilizator VRM, astfel încât nu trebuie să vă faceți griji în legătură cu pierderea telefonului sau a tabletei.

VictronConnect_Settings_Lock_Password.png
Pasul 3 – Ecran de confirmare
  • Setările produsului sunt acum blocate pentru alți utilizatori

  • Dacă faceți clic pe „Close” (Închidere), vă întoarceți la produs

VictronConnect_Settings_Lock_Confirmation.png

Pasul 4 – Vizualizarea meniului de setări
  • Acum că setările produsului sunt blocate, în colțul din dreapta sus al ecranului de setări al produsului apare o pictogramă de blocare.

  • Apăsați pictograma de blocare pentru a introduce parola și a debloca setările. Pentru mai multe informații, consultați secțiunea următoare.

  • Setările nu pot fi modificate atâta timp cât setările produsului sunt blocate.

  • Unele setări vor rămâne editabile de către utilizator. Acest lucru se aplică la setările în mare parte inofensive și/sau se referă la preferințele utilizatorului.

VictronConnect_Settings_Lock_Settings_Menu.png

12.4.3. Cum se deblochează

Utilizând parola care a fost setată pentru un anumit produs, un utilizator poate accesa setările produsului.

Odată ce parola este introdusă în VictronConnect, aceasta este stocată pe telefon și în VRM și nu trebuie introdusă din nou pe orice dispozitiv care este conectat la contul VRM. Produsul rămâne blocat pentru utilizatorii care încearcă să facă modificări de pe alte dispozitive.

Pasul 1 – Obținerea accesului
  • După ce vă conectați la un produs blocat, în dreapta sus apare pictograma de blocare. Faceți clic pe această pictogramă pentru a o debloca.

  • Introduceți parola din 8 cifre pentru a debloca setările.

  • Dacă faceți clic pe linkul „Password lost” (Parolă pierdută), veți începe procesul de pierdere a parolei. VictronConnect solicită mai întâi utilizatorului să contacteze instalatorul. La un nou clic, utilizatorul poate elimina parola prin introducerea codului PUK sau prin conectarea prin intermediul unui cablu VE.Direct.

  • Linkul „Lean More” (Mai multe informații) deschide această secțiune din manualul VictronConnect.

VictronConnect_Settings_Lock_Obtaining_Access.png
Pasul 2 – Acces acordat
  • Pictograma de blocare este acum deschisă, ceea ce indică faptul că setările pot fi editate.

VictronConnect_Settings_Lock_Access_Granted.png

12.4.4. Cum se înlătură blocarea setărilor

Blocarea setărilor produsului poate fi eliminată de pe un produs dacă nu mai este necesară de către instalator sau prin intermediul fluxului de parolă pierdută de către utilizatorul final.

Parola poate fi eliminată cu ajutorul codului PUK al produsului sau prin intermediul unui cablu VE.Direct.

Pasul 1 – Accesați pagina de informații despre produs
  • Îndepărtați blocarea setărilor produsului făcând clic pe „Remove lock” (Îndepărtați blocarea) în partea de jos a paginii.

VictronConnect_Settings_Lock_Remove_Lock.png
Pasul 2 – Confirmați avertismentul
  • Utilizatorul vede mai întâi un avertisment care explică de ce ar trebui să contacteze instalatorul sistemului și să nu înlăture blocarea.

  • De asemenea, avertismentul precizează că înlăturarea blocării va fi observată de instalator, ca și înlăturarea unui sigiliu de protecție.

  • Găsiți datele de contact ale dealerului dvs. prin intermediul numărului de serie al produsului pe paginile web de asistență Victron, făcând clic pe linkul „Contact your dealer” (Contactați dealerul).

  • Faceți clic pe „Continue” (Continuare) pentru a continua procesul de eliminare a blocării.

VictronConnect_Settings_Lock_Unlock_Warning.png
Pasul 3 – Introduceți parola
  • Codul PIN poate fi utilizat pentru a elimina lacătul.

  • Dacă parola este deja cunoscută pe acest dispozitiv, acest pas este sărit și lacătul este îndepărtat direct.

  • Alternativ, utilizatorul poate utiliza fluxul de pierdere a parolei pentru a elimina lacătul prin intermediul codului PUK al produsului sau al cablului VE.Direct

VictronConnect_Settings_Lock_Enter_Password.png
Pasul 4 – Confirmare
  • Lacătul este acum îndepărtat.

  • Ora și data la care a fost îndepărtat lacătul sunt salvate și vizibile pentru utilizator.

  • La prima reconectare, instalatorul va primi un avertisment.

VictronConnect_Settings_Lock_Removed.png

12.4.5. Manager de parole încorporat

În meniul principal VictronConnect, există o nouă intrare numită „Saved product passwords” (Parole de produs salvate).

Aceasta afișează toate combinațiile număr de serie/parolă stocate pe telefon.

În momentul în care VictronConnect este conectat la VRM, atunci acestea sunt salvate automat în contul de utilizator VRM și sincronizate cu celelalte telefoane sau tablete, în cazul în care sunt conectate la același cont de utilizator VRM.

Nu sunteți conectat la internet în timpul configurării unui sistem? Nicio problemă – VictronConnect le stochează automat în fundal și va verifica periodic dacă există o conexiune. Starea de sincronizare este afișată în partea de sus a paginii.

Vizualizați sau căutați toate parolele salvate pentru contul dvs. VRM într-o singură listă.

Vedeți și copiați cu ușurință parola produsului pentru a o trimite colegilor sau utilizatorilor finali. Vizibil numai dacă sunteți conectat la contul VRM de instalare.

VictronConnect_Settings_Lock_Password_Manager.png

12.5. Întrebări și răspunsuri

Întrebare: Pot primi alți instalatori parole sau drepturi de editare a instalațiilor de la instalatorul inițial?

A: Parolele sau drepturile de editare nu pot fi partajate prin intermediul contului VRM. Parolele pot fi vizualizate de către instalatorul original în secțiunea „Saved product passwords” (Parole de produs salvate).